Etusivu Historia Kuvagalleria Myynti
Yhteystiedot

Harmonikkojen Erikoishuolto
K. Hautamäki
Torniomäentie 9 A 1
45200 Kouvola

0400 550 608
kalevi.j.hautamaki(at)gmail.com

(Avoinna sopimuksen mukaan)

Jo pienestä pojasta asti olen itse soittanut harmonikkaa ja olen ollut kiinnostunut harmonikan rakenteesta ja harmonikasta intrumenttina jota on käytetty ja käytetään mitä erilaisimmissä musiikkiesityksissä. 50 vuoden aikajanaan mahtuu erittäin mielenkiintoisia ja mieliinpainuvia tapahtumia mitä harmonikkani kanssa olen kokenut.

Muistan ollessani kouluikäinen suunnitelin ilmanpaineella toimivaa harmonikkaa ja tein isän huonekaluverstaalla Kauhajoen Filppulankylässä ilmakompressorin kanssa alkeellisia kokeiluja hyvin tuloksin ja sain harmonikan soimaan ilman palkeiden käyttöä. Myöhemmin huomasin oikeasti olevani kiinnostunut harmonikan rakenteesta kun ostin uuden Lasse Pihlajamaan melodiabassoharmonikan niin ensitöiksi purin bassokoneiston keittiön pöydälle koska kiinnosti miten se oli rakennettu. Sitten kokosin sen ja kokeilin miten se soi. Nämä ja monta muuta kokeilua tein jo ennenkuin pääsin vuonna -81 Lasse Pihlajamaa Oy:n myynnin ja huollon asiakaspalveluun.
Seinäjoella viihdyin monta vuotta aina -88 vuoteen saakka jolloin muutin Kouvolaan Harmonikka Oy:n palvelukseen. Kouvolan tehtaalla sainkin tutustua käsityömestareiden harmonikanrakennustaitoon aina vuoteen -95. Sinä vuonna harmonikkojen valmistus loppui Kouvolassa lokakuun viimeisenä päivänä ja samoihin aikoihin sain kutsun "armeijan harmaisiin" joissa olen viihtynyt viimeiset 23 vuotta ja viihdyn edelleen eli Korsuorkesterin riveissä viihdytän yleisöä tanssi- ja konserttisaleissa.

Harmonikkahuollon perustaminen lähti ajatuksesta siihen aikaan kun Kouvolan harmonikkatehdas muutti työkalut ja tarpeet Seinäjoelle. Tunsin olevani velvollinen edelleen palvelemaan harmonikka-asioissa vanhoja sekä uusia asiakkaita Kymenlaaksossa ja myöhemmin olen huomannut asiakkaita olevan ympäri maata jopa naapurimaasta saakka.

Huolella tehty työ palkitsee ja olenkin saanut nauttia tyytyväisten asiakkaiden positiivisesta ja kannustavasta palautteesta.

Kaakon Nettipalvelu 2008